21 Haziran 2017 ├çar┼čamba

Kitap Yorumu: Yabanc─▒/Albert Camus

Selamlar! ­čîŞ Evet, yeni bir ortak okuma daha. ­čÖł Albert Camus benim ger├žekten ├žok sevdi─čim bir yazar ve Yabanc─▒ da sevdi─čim kitaplar─▒ndan biri. Aram─▒zda okumayanlar─▒m─▒z var m─▒? Bence en az─▒ndan yazar─▒ denemelisiniz. ­čĹŹ­čĆ╝



Mersault ├Âyle bir karakter ki, bir yerden sonra ger├žekten 'B├Âyle insan m─▒ olur ya?!' diyorsunuz. Ama oluyor arkada┼člar. Mersault o kadar bo┼č vermi┼č ki her ┼čeyi; ├Âl├╝m├╝ bile! Yani ya┼čama da, ya┼čam─▒n gerektirdi─či ┼čeylere de yabanc─▒, kay─▒ts─▒z, umursamaz. Onun i├žin her ┼čeye verilecek en do─čru cevap 'fark etmez.'
Kitap, kahraman─▒n annesinin ├Âl├╝m├╝yle beraber kahraman─▒n bak─▒m evine gitmesiyle ba┼čl─▒yor. Annesinin ├Âl├╝m├╝ne kar┼č─▒ bu umursamaz tutumu orada ├žok ay─▒planarak kar┼č─▒lan─▒yor ama Mersault i├žin 30 ya┼č─▒nda ya da 70 ya┼č─▒nda ├Âlmenin bir fark─▒ yok; hayat bir ba┼čkas─▒n─▒n ya┼č─▒yor olu┼čuyla devam ediyor zaten, 'fark etmez.' ─░┼čte bu noktada kahraman─▒n umursamazl─▒─č─▒ insan─▒ rahats─▒z ediyor. ┼×├Âyle bir sarsmak istiyorsunuz. Yani bu romanda kahraman─▒n bu umursamazl─▒─č─▒n─▒n ba┼č─▒na neler a├žt─▒─č─▒n─▒ okuyoruz. Ho┼č onu da umursam─▒yor. ├ç├╝nk├╝ ona g├Âre hayat ya┼čamaya de─čmez, ├╝zerinde d├╝┼č├╝nmeye gerek yoktur, normlar sa├žmad─▒r. Yazar─▒n dilini seviyorum, biraz a─č─▒r do─čru ama az sab─▒rla ├╝stesinden gelinir. Gerek ana konu olsun gerek alt ba┼čl─▒klar─▒, ben yine be─čenerek okudum. Klasik kitap ge├žmi┼či olanlara tavsiyemdir, olmayanlar i├žin bana kal─▒rsa hen├╝z erken bir kitap bu. ­čĄŚ Keyifli okumalar! 

Hi├ž yorum yok:

Yorum G├Ânder