13 Kasım 2015 Cuma

Kitap Yorumu: Rüzgarın Adı

Kitabın kalınlığını bırakın ve alıp okuyun.
Çünkü siz anlamadan kitap bakıyorsunuz bitiyor.


Kitap şimdi ve geçmiş şeklinde ikili gidiyor. 
Kvothe dillere destan olmuş bir karakter. Ancak kimi ondan iyi bahsederken kimi kötü bahsediyor.
Yaptığı her şey yaptığının onlarca katı abartılıyor. Kvothe artık yorulmuş ve birinci kitapta yer verilmeyen gizemler var. O yüzden onu bir buluyoruz ki hancı.
Peki eskilere gitmesini sağlayan şey ne? Hana gelen bir tarihçi. Böylelikle Kvothe tarihçiye hikayesini anlatmaya başlıyor. 


Bizi onun çocukluğundan gençliğine neler yaşadığı karşılıyor birinci kitapta.
Birçok kere zekasına hayran kalıyorsunuz. Ama ben en çok da kendi kendine yetmeye çalıştığı o zamanlara hayret ettim ve dedim ki 'Büyüksün Kvothe' 
Üniversiteye girişi ve başını her defasında belaya sokması. 
Bir kıza aşık olup da aşkı öğrenmeye başlaması. Lavta'yı çalışını okurken dahi duyuşunuz. 
Yana yakına rüzgarın adını araması ve kütüphaneye girebilmek için aradığı yollar.
Tüm o haylazlıklarına kıs kıs gülerken bir yandan da bu işten nasıl kurtulacak diye endişeleniyorsunuz. Siz fark etmeden Kvothe içinizi işliyor bile. 

















Ama yine de kısaca bahset derseniz; Kvothe rüzgarla ilk kez Abenthy isimli bir Gizemci sayesinde tanışıyor. Bu onun aynı zamanda gizemle, kimyayla, belki büyüyle ve belki de üniversiteyle tanışması da anlamına geliyor. Fakat işler hiç de umduğu gibi gitmiyor.
Artık Kvothe'nin bir amacı var. Ama bu amaca giderken dikkatli olması gerektiğinin çok iyi farkında. Onu bu amaca iten şey ise onu derinden yaralayan bir olay. 
Sonra bakıyoruz Kvothe kendine bakmaya çalışıyor ve sonra bakıyoruz Kvothe büyüyor ve sonra bakıyoruz Kvothe üniversiteye girebilmek için yollara düşmüş. 
Sonra bakıyoruz Kvothe bir şeyler bulmuş olma umuduyla uzaklarda.


2. kitap Bilge Adamın Korkusu 2. gün tarihçiye anlattıkları yazıyor. Ayrıca Sessizliğin Müziği isimli bir de yan kitap var. Bu kitap da Rüzgarın Adı'nda geçen Auri isimli karakterle alakalı ince bir kitap.
Ondan da en kısa zaman bahsedeceğim.
Kısaca; fantastik olsun, biraz macera, biraz aşk olsun bir de karakterine yandığım bir kitap olsun diyorsanız alın :D 




10 yorum:

  1. vay beeeee hey heycanlı hem gizemli hem havalı diyosun yaniiiii. iyimiş. olabiler :)

    YanıtlaSil
  2. ne çabuk okuduuuuun hey Maşaaallahh :D ayy gorsellerle de destekleyınce anlatım şahane oluyormuş cıdden. kitabı cok duydum ama bakmıcam kalınlıga falan bayılırım oyle fantastıklı maceralı aşklı kombın kıtaplara :)) alıyorum sarın bunu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 4 günde bitirdim ama başından kalkmadım biraz :D Hadi bakalım bekliyorum yorumları :)

      Sil
  3. geçenlerde fuar da görüp almıştım. hem çevremdekilerin tavsiyesi üzerine, hem de bloggerda ki yorumları görünce hayli bir merak etmiştim. en kısa zaman da başlayacağım. yaa Kvothe'in çizimlerine bittim. deviantart'da filan görürdüm fan yapımı çizimlerini, gerçekten hoşuma giderdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizimleri ben de çok beğendim. Daha bunlar gibi görsellerde var benim eklemediğim. :)
      Bakalım kitaba yorumun nasıl olacak? :)

      Sil
  4. İkinci kitap daha akıcıydı ama Rüzgarın Adı'nın yeri de farklı şimdi. Sessizliğin Müziği ise çok tatlıydı.
    3. gün neler olacak bakalım. İkinci kitabı en kısa zamanda alıp okumalısın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu henüz alamadım. Auri çok tatlı bir karakter gerçekten de. :)

      Sil
  5. Çok hızlıca bitirdim iki kitabı da. Karakterlerin hepsine ayrı ayrı bayıldım. Özellikle Kvothe'nin hayatına girmiş kadınlar ayrı bir güzel.

    http://kanvekuller.blogspot.com.tr/2016/02/1q84-haruki-murakami-kralkatili-guncesi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ikinci kitabı henüz okuyamadım ama merak ediyorum. Kadınlar derken? Ben iki tane biliyorum, ikinci kitapta neler oluyor Kvothe? :D

      Sil