25 Temmuz 2015 Cumartesi

Nasıl K-Pop Dinlemeye Basladım?

Eveet şimdi bu yazımda K-Pop maceram üzerinde durmak istiyorum.
Ülkemiz de dahil olmak üzere bütün dünyayı saran bu K-Pop da neyin nesi diyen var mı?
Çünkü bilmeyen olmadığını düşünüyorum. Özellikle Music Bank'tan sonra.


Ama kısaca özetlersek; K-Pop Güney Kore'den bütün dünyaya yayılmış bir müzik türü.
Şimdi yaklaşık 6 yıldır çılgınlar gibi Kore dizileri izliyorum ama müziklerini çok fazla dinlemiyordum açıkçası. Yani belli başlı grupları biliyordum. Girls Generation, Bigbang, Super Junior gibi. Onların da bildiğim birkaç şarkıları dışında bir şeyleri yoktu.
Yaklaşık 2 yıl önce Exo ile yolum kesişene kadar da dizileri dışında ost falan dinliyordum sadece.
Bir gün Youtube'da gezerken dikkatimi Overdose ile çektiler ama açıkçası 'bebe la bunlar' tepkisini verdim ve hatta uyuz bile oldum diyebilirim. Amma ve lakin başka şarkılarını dinledikçe sempatik gelmeye başladılar. Sonra F(x) ile tanıştım. Sonra BTS ile tanıştım derken bir baktım müzik listem K-Pop ile dolmuş.


Benim neden dikkatimi çekiyorlar? Çünkü hepsi dans ediyor ya! İstisnasız hepsi! Siz hiç 4Minute-Crazy dansını yapmaya çalışıp da uzaktan bakınca sipastik gibi göründünüz mü? -Bu umutsuz girişimimden sonra sadece dinlemeye karar verdim.- Her şeyden önce şarkıları gerçekten kaliteli ve dış görünüşe çok önem veriyorlar, öyle bir veriyorlar ki 'Airport Fashion' diye bir şey var adamlarda. Ben yabancılarda bunu fazla görmedim. Onlar da özen gösteriyor elbet ama bu adamlar bunu moda olarak ele almışlar.
Hatta bir haber okumuştum ve Girls Generation için moda katili diyorlardı. Sırf havaalanında fazla rahatlar diye. Bir de bu mesele var. Hayranlar aşırı bağlılar sevdikleri gruplara ama bir o kadar da kindarlar. Yani bu ünlü arkadaşlar sevgili yapamıyorlar çünkü ışık hızında anti oluveriyor bu durumda fanları.


Ve bir o kadar da gruplar hayranlarına bağlılar. Hatta hayranların da bir ismi var. Mesela Super Junior hayranlar 'Elf', Exo hayranları Exo-L gibi.
Bunun yanı sıra hepsi mi güzel, yakışıklı, tatlı, sempatik olur? En çirkinin bile ayrı bir sempatisi var. Tabi şöyle de bir durum var, estetik. Onlarda çok normal bir şey diyorlar ama bir ünlünün estetik olayı ortaya çıksa gündemden de düşmüyor. Ama büyük, küçük fark etmez hemen hemen hepsinde bazı operasyonlar olduğuna ben de inanıyorum.


Ülkemizde sevildiği kadar garip karşılayan insanlar da var. Ama bazı sınırı zorlayan yorumlar beni sinirlendiriyor. Taylor Swift kadar Ailee dinlemek normal bir şey bence. Ya da How I Meet Your Mother izlemek kadar Kill Me, Heal Me izlemek normal bir şey bence. Bu konu beni sinirlendiriyor, değinmem gerekirdi.

Sevdiğim birkaç şarkıyı ekliyorum ve gidiyorum.

Bigbang-Loser
4Minute-Crazy
Exo-Overdose

7 yorum:

  1. ayy bak ı heear your voice ve gumiho izledim. ikisine de bayıldım. kiil me izlicem şimdi sırada.

    bigbang dinliyom. diiğerlerine de bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İts Okay, İts Love'ı da listenize ekleyin :) Bigbang zaten Allah'ın emri dinlememek olmaz :D

      Sil
    2. tımam izlicem. kill me de sonra o :)

      Sil
  2. Kesinlikle katılıyorum sana,bunların hepsi normal. Malesef insanları yargılamak çok kolay sadece

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle. Ama zamanla normal karşılanacağına inanıyorum :)

      Sil
  3. Ben bilmiyodum K-Pop diye bir kavram ya. :S Gündemden geri kalmışım resmen :)) Bir bakayım bakalım neymiş ki bunlar, napıyomuş bu veletler.

    YanıtlaSil